زمان جاری : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 3:59 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



به تالار سایت بورس لار خوش آمدید .
ارسال پاسخ
تعداد بازدید 207
نویسنده پیام
arsiakhan آفلاین

گروه مدیریت خبری
ارسال‌ها : 633
عضویت: 9 /1 /1393
محل زندگی: TEHRAN
سن: 31
تشکرها : 7
تشکر شده : 172
رئيس سازمان بورس: آينده بازار سهام بسيار روشن است
فارس/ رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اينکه ضابطه‌مند شدن نرخ سود سپرده‌ها موجب تقويت بازار پول و سرمايه خواهد شد، گفت: آينده بازار سهام در بلند‌مدت با توجه به پيشرفت‌هاي اقتصادي دولت، بسيار روشن است.
علي صالح‌آبادي با اشاره به اينکه بازار سرمايه نسبت به سالهاي گذشته در تداوم پيشرفت و اقدامات بزرگ ديگري از جمله امضاي ديجيتال و دسترسي برخط است، اظهار داشت: اکنون در حوزه‌هاي مختلف زيرساختي وضعيت خوبي داريم که در بخش فناوري اطلاعات امکان دسترسي آنلاين براي تمام سرمايه‌گذاران ايجاد شده است و اين سهولت دسترسي جذابيتي براي سرمايه‌گذاران به شمار مي‌آيد.
وي ادامه داد: در حوزه نرم‌افزاري و سخت‌افزار بازار سرمايه به وضعيت قابل قبولي رسيده و امضاي ديجيتال هم اکنون آماده افتتاح است و منتظر مجوز نهايي است.
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: شرکت‌هاي توليدي گزارش‌هاي خود را بر اساس استاندارد حسابداري بين المللي در کدال (سامانه جامع اطلاع‌رساني ناشران بورس) منتشر مي‌کنند و در آينده شرکت‌هاي خدماتي، بيمه‌ها و بانک‌ها نيز بر اساس همين استاندارد مجاز هستند تا صورت‌هاي مالي خود را منتشر کنند.
صالح‌آبادي گفت: استفاده از استاندارد بين‌المللي حسابداري موجب جذب سرمايه‌گذاري خارجي و شفافيت بيشتر شرکت‌ها خواهد شد. به اين ترتيب در سال 93 و 94 مباحثي از جمله ترجمه اين استاندارد، آموزش و آماده‌سازي نرم‌افزار‌هاي مخصوص آن در دستور کار قرار گرفته و از ابتداي سال 95 تمام شرکت‌هاي بازار سرمايه ملزم به ارائه استاندارد‌ها بر اساس استانداردهاي بين‌المللي خواهند بود.
وي با تاکيد بر ديگر اقدامات بازار سرمايه به طبقه‌بندي موسسه حسابرسي اشاره کرد و گفت: طبقه‌بندي موسسات حسابرسي اتفاق خوبي بود که موجب تقسيم‌بندي اين موسسات بر مبناي کارکرد و ميزان تخصص و توانايي آنان بود.
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: اکنون اکثر شرکت‌هاي بازار سرمايه داراي کميته حسابرسي داخلي هستند که گزارش‌هاي آن به صورت مستمر از طريق کدال منتشر مي‌شود.
وي درباره تجربه موفق بازار سرمايه در راه‌اندازي صندوق‌هاي قابل معامله در فرابورس و بورس گفت: استفاده از ابزارهاي جديدي مانند صندوقهاي بورسي قابل معامله ETF ها موجب جذب بيشتر سرمايه‌گذاران کم‌ريسک بيشتري به بازار شده است.
دبير شوراي عالي بورس در خصوص زمان راه‌اندازي بازار دارايي‌هاي فکري (بورس ايده) در فرابورس، خاطرنشان کرد: اکنون آئين‌نامه‌ها و مقررات راه‌اندازي بازار دارايي‌هاي فکري به فرابورس ايران ابلاغ شده و پس از ارزيابي ايده‌ها اين بازار نيز در آينده‌اي نزديک افتتاح خواهد شد.
* افق مثبت سرمايه‌گذاري در بورس/ تاثير ضابطه‌مند شدن نرخ سود بانکي بر بازار سرمايه
صالح‌آبادي همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا نقدينگي از بازار سهام خارج شده بود و اينکه سرمايه‌گذاران چه زماني را براي ورود به بازار منطقي مي‌دانند، گفت: در اينکه سرمايه‌گذاران بايد نگاه بلند‌مدت داشته باشند همواره تاکيد شده است چرا که اين بازار در بلند‌مدت افق بسيار مثبتي خواهد داشت. بنابراين با توجه به شرايط فعلي اقتصاد و توجه دولت به بازار سرمايه چشم‌انداز خوبي در انتظار سرمايه‌گذاران و سهامداران است.
وي افزود: در بازار سهام مبالغ قابل توجهي خارج نشده بودند، اما بخشي از منابع در بازار سرمايه پارک شده بود، تا طبيعتا با جذابيت قيمت‌ها مجددا وارد شوند؛ در اين خصوص با توجه به شرايط مثبت و تحولات پيش رو آينده بازار سرمايه مثبت است.
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به صحبت‌هاي اخير معاون اول رئيس‌جمهور، وزير امور اقتصاد و دارايي و نمايندگان مجلس در حمايت از بازار سرمايه گفت: اتفاق نظر در مجموعه دولت و مجلس بر حمايت از بازار سرمايه است و دولت نيز حمايت‌هاي مختلفي از طريق تدوين ضوابط و مقررات دارد.
وي در پايان تاکيد کرد: در تدوين مقررات دولت هر آن چه که به نفع ثبات و سود‌آوري بخش خصوصي باشد، مدنظر قرار داده و از اين جهت بازار سرمايه نيز واکنش مثبت نشان خواهد داد؛ در آينده نيز دولت سهام تحت تملک خود را به صورت رقابتي در بازار عرضه خواهد کرد که موجب جذابيت بيشتر در بين سرمايه‌گذاران خواهد شد.
صالح‌آبادي گفت: توجه دولت به بخش خصوصي قطعا بيش از گذشته است، تا در اين بخش مهم رونق بيشتري شاهد بيش‌تري کند.

سه شنبه 09 اردیبهشت 1393 - 20:30
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از arsiakhan به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: mohsendelshad &
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

بورس لار